Jedan saobraćajni znak privukao je pažnju, pre svih, biciklista koji prelaze novi turbo kružni tok - iako postoji biciklistički prelaz, na njemu biciklisti nemaju prvenstvo prolaza, već vozači.
Bojane, samo logučno posmatraj stvari, ako si u stanju, u saobraćaju postoji put sa prvenstvom prolaza, svi ostali putevi koji se ukrštaju sa tim putem nazivaju se sporedni putevi i tu je stvar jasna(kod promenade je i postavljen znak za to, da nema zabune za vas tumače propisa). Bajk , trotineti su prevozna sredstva koja su kao takvi učesnici u saobraćaju i kreću se sporednim putem,u ovom slučaju, koji nije regulisan svetlosnom signalizacijom. Na čega bi to izašlo da se njima u ovom konkretnom slučaju dala prednost u odnosu na automobile? Ja prosto ne mogu da razumem da ti nisi u stanju da razumeš. Ovde se biciklisti kreću, dobro si primetio bulevarom Cara Lazara, što je ovde ulica sa prvenstvom prolaza, jedino si zaboravio da primetiš da onda presecaju put sa prvenstvom prolaza kojim se kreću motorna vozila, znači SEKU PUT motornim vozilima, čoveče imaš znak tamo. Mislim da je jedino rešenje ovde , imajući u vidu kometare, da se napravi u čitavom Novom Sadu i okolini put samo za bicikliste koji će uvek imati pvenstvo prolaza , a da svi ostali putevi budu sporedni, kako oni ne bih morali da silaze sa bajka. PS ne samo da sam živ nego nemam ni jednu jedinu prekršajnu kaznu, a zamisli gledam i levo pa desno i poštujem propise
Samo pitam. Zašto ipred kružnog toka postoji na nekoliko metara Semafor? Takav glupost nisam nigde video posle pređenih preko pet miliona kilometara. Video semafore u toku kružnog toka, ali ispred ili iza nigde. Koci saobracaj. Ima dosta "stručnjaka" koji imaju misljenje, ali nikada nisu vozili ni biciklu. Bolje bi bili da malo prelistaju ZOBS. Mozda neki sztručnjak dati odgovor, Hvala.
7. Prvenstvo prolaza, član 47, stav 2:
Vozač koji pri skretanju preseca biciklističku stazu, odnosno traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom, odnosno trakom.
Ovde je ključna reč "skretanje".
Kod Promenade vozila koja skreću nemaju prvenstvo, a imaju vozila koja nastavljaju pravo, pešaci na pešačkom prelazu i biciklisti koji guraju bicikl.
Osim šti si bezobrazan i ne razumeš propise, takođe si propustio da primetiš da je ovo prelaz za bicikliste koji se kreću bulevarom Cara Lazara, što je ovde ulica sa prvenstvom prolaza. Iskreno, nije mi jasno kakav neverovatan sklop okolnosti treba da se desi da ti zapravo voziš ulicama i do danas si ostao živ.
Trte filozofe, neznalico, zašto u toj tvojoj filozofiji zanemaruješ obavezu pešaka, tj da
"Na pešačkom prelazu, na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima ni znacima koje daje policijski službenik, pešak je DUŽAN da se pre stupanja na pešački prelaz, prethodno uveri da može da PREĐE NA BEZBEDAN NAČIN, tako DA STUPANJEM NA KOLOVOZ NE UGROŽAVA bezbednost saobraćaja.
Znači kad vidiš vozilo na putu i ti MORAŠ da staneš (ne da utvrdiš da te je neko video nego da staneš pa levo pa desno), ne da glumiš kamikazu i da se kockaš sa životom. Znači selektivno primenjuješ zakon, kao i svi u ovoj zemlju, samo šta ide u vašu korist. Sve u svemu , svako dobro i čuvajte se, jer ko se čuva i bog ga čuva, znači prvo ono što su vas roditelji učili prvo levo pa desno.
Eto šta se dobije kad neznalicama u zakonu ne nacrtaš sve, pa oni reše da ga tumače po slobodnoj proceni. Član koji citiraš samo utvrđuje obavezu pešaka da se uveri da ga je vozač u autu koji dolazi video i da može da stane, i ništa drugo. S druge strane, član 99. stav 3. istog zakona kaže da je vozač dužan da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi može bezbedno da propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili POKAZUJE NAMERU da će stupiti na pešački prelaz. Znači nema nikakvog filozofiranja o propuštanju samo pešaka koji je već kročio na kolovoz, nego ti MORAŠ DA STANEŠ.
Naravno, dobrodošao si da nastaviš da izigravaš idiota u saobraćaju i vidiš kuda će te to odvesti. U gradu gde lopovi izlivaju pseće vilice da bi podigli pare od odštete za ujede pasa mogu samo da zamislim koliko će se neki ovajditi išetavajući pred auto.
@Alex, nema problema sve jasno. Vozači moraju da prilagode brzinu kretanja i da zaustave vozilo kada je pešak na kolovozu. Ovde je bilo reči da pešaci i biciklisti izleću na pešački bez da gledaju da li ide vozilo(čest slučaj u gradu), što ni u jednom slučaju nije dozvoljeno. Svi učesnici saobraćaja moraju biti na oprezu, to znači da pešaci i biciklisti ne smeju da iskaču na put samo zato što je pešački prelaz, a vozači kola da divljaju nego da poštuju druge učesnike u saobraćaju. Naravno da neće pregaziti pešaka koji je stupio na kolovoz. A što se tiče znaka koji prvenstvo prolaza(kod turbo kružnog toka) prvenstvo prolaza daje kolima, moja je predpostavka da je to zbog el. trotineta i biciklova, a upravo iz raloga jer ne poštuju saobraćajne propise, a nailaze na put sa prvenstvom prolaza, znači da moraju da stanu i da se uvere da mogu bezbedno da pređu put po ranije navedenom članu 97. stav 3. Zamislite situaciju da znak sa prvenstvom stoji za bicikliste i trotinete? Pa tu bi pola ljudi izgubilo život. Saobraćaj je opasna stvar, bez savesnog ponašanja vozača, biciklista, pešaka nema ni bezbednog saobraćaja. Moj savet levo pa desno, nikad ne znaš koja je budala za volanom, a život je samo jedan. Pola ljudi i ovako ne poštuju propise ma koji oni bili za njih ne važe
Bez zle namere, netacno je i opasno druze ovo sto si napisao kao tumacenje odredbe clana 97/3 zobs. Obaveza pesaka da se pre stupanja na prelaz uveri da moze bezbedno da predje postoji, ali ni u kom slucaju ne znaci da vozilo ima prednost. Znaci samo da pesak ne sme bez gledanja da izleti na prelaz, to je sve. Pogledaj clan 99/3 koji konkretno regulise pitanje prvenstva prolaza u ovom slucaju. Takodje pogledaj clan 23/2 koji propisuje opstu obavezu vozaca kad prilazi prelazu. Pozdrav i pamet u glavu.
Ja voleo mnogo kada išao 50 km/h pa me biciklistički genij iseče u raskrsnici bez pokazivanje gde će skrene. Znaš kak' to dobro?
Samo biciklisti misle da svugde mora imadu prednost.
Ponovo voleli mi jednostrane tekstove na 021.
Kao Pink u zlatne dane, kad ni protest nisu pominjali.
Majstore, da te malo uputim pa da vidimo ko lupeta. Nemoj molim te da ugrožavaš druge ljude , na način da iznosiš netačne informacije o važećem zakonu i propisima, neko će nastradati.
Za tebe, a i za druge pešake, pre nego izađete na ulicu pročitajte važeći Zakon o bezbednosti saobraćaja, a konkretno Član 97. stav 3. koji glasi:
"Na pešačkom prelazu, na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima ni znacima koje daje policijski službenik, pešak je dužan da se pre stupanja na pešački prelaz, prethodno uveri da može da pređe na bezbedan način, tako da stupanjem na kolovoz ne ugrožava bezbednost saobraćaja. "
Znači lupetao ja ili ne prvo levo pa desno, prvenstvo imaju vozila, zakon je promenjen kada su videli koliko ima kamikaza na putu. Prvo edukacija, knjigu u ruke i čitanje, njutnov zakon, pa zakon o bezbednosti saobraćaja, pa tek onda na pešački. Nemoj da te neko očeše, uzeće ti sve
Meni je prosto neverovatno da odrastao čovek ima petlju da lupeta ovakve stvari. Prvo i prvo, ne postoji ni razlog ni uslovi da bilo ko vozi tim delom Fruškogorske brže od 30 km na sat. Kao drugo, kad se približavaš prelazu, po zakonu si dužan da usporiš ako ima pešaka u blizini koji mogu da započnu prelazak, što znači da je ideja da neko može da ti "iskoči" na pešački nasred čistine prosto nemoguća, naravno ako poštuješ propise - ceo tvoj "problem" sa Njutnovim zakonom se svodi na to da još malo pritisneš kočnicu i potpuno se zaustaviš. A apsolutno sve situacije koje si naveo su slučajevi kršenja propisa od strane vozača, koje bi mi pešaci po tebi navodno trebalo da tolerišemo i amortizujemo njihove posledice. Da ti pravo kažem, bio bih presrećan da me neko od vas kvrcne na pešačkom, pa da ga ostavim bez dozvole i oteram na prosjački štap.
Da li si ti ikada čuo za drugi njutnov zakon ili si pobegao iz škole kada je bila ta lekcija? Automobili imaju veću masu i kreću se većom brzinom od pešaka i biciklista. Pešaci oko 5km/h, bajk oko 12km/h, pa kome je lakše stati? Zbog tog pravila da pešaci imaju prednost na pešačkom isti bukvalno iskaču pred vozila pa i sa 30km/h ne stignu vozači da reaguju. Čak i da ti neko stane u jednoj traci ne znači da će ti drugo vozilo u drugoj traci istog smera stati. Dzaba ti tvoja prednost kada te neko ubije. Zato levo pa desno pa kada je bezbeno pređi ulicu. Ja vozim , hvala bogu već 25 godina bez incidenta i svašta sam video u saobraćaju, zato ti dajem života vredan savet prvo levo pa desno...
Mene je čak, nekad i strah da stanem pešaku kada postoje dve trake kretanja vozila u istom smeru (primer koji sam ti dao), jer sam lično prisustvovao situaciji kada je dete za malo nastradalo, ja stao da ga propustim, a ovaj iz trake do mene nije. Da nisam svirao detetu pokupio bi ga, ko je tu kriv nije važno, ode život. Levo pa desno pa pređeš ulicu
Kakva nebulozna glupost. Automobil se zaustavlja dodirom kočnice, a aposutno niko ne može da ti "istrči na prelaz kao muva bez glave" ako si usporio ispred pešačkog prelaza kao što si po zakonu bio dužan da uradiš. Mani se idiotskih teorija i drži se "glupavih" propisa, jer kada opičiš nekog autom i zaglaviš u zatvoru i na prosjačkom štapu, tu više popravnog nema.
Šta je prvo što te nauče kada kao klinac pokušavaš da pređeš ulicu? Prvo levo pa desno pa ako nema nikog pređeš put. Automobilima je zbog brzine i mase mnogo teže da stanu pred biciklistu i pešaka koji istrčava na pešački prelaz kao muva bez glave. Znači, prvo levo pa desno i problema nema, ja učim to svoju decu , jer su i mene tako učili. Manite se glupavih propisa, jer kada te opiči auto popravnog nema.
Deci starijoj od 12 godina je po zakonu dozvoljena samostalna vožnja po javnim putevima, što itekako uključuje biciklističke staze. Ako neko dete ovde nastrada odgovaraće i bolesnik koji ga je udario a i onaj koji je postavio znak.
Roditeljima koji deci kupe bicikl i puste ih da se sami voze po gradu, a da ih nisu pre toga naucili pravila saobracaja bi trebalo krivicno gonjenje. Vase dete je vasa odgovornost, ako ne zna da ucestvuje u saobracaju poginuce, i bice ono krivo, tj. njegov zakonski staratelj. Neverovatno mi je koliko ljudi nemaju osecaj odgovornosti za bilo sta.
Kako se neko ponaša kao pešak, tako se ponaša i kad vozi bicikli i kad vozi auto. Ako je sebičan, neznatan, bahat, takav je u svim aspektima svog života: u saobraćaju, na poslu, u krugu porodice. Ko je uviđajan, pažljiv, oprezan, to čini uvek i ne treba mu policija da ga nadgleda.
Do čoveka je. Ono što ne želite da vam drugi čine, nemojte ni vi drugima činiti.
Овај знак мора бити уклоњен (јер је нечији лични идиотлук), а раскрсница је иначе веома добро урађена, и заслужује сваку похвалу.
Штета што раније није било интелигентних и креативних људи, који би извели сличне грађевинске инфраструктурне грађевинске објекте.
Kad će biciklisti prestati da se ponašaju da imaju prednost nad pešacima koji prelaze stazu da bi prešli pešački na zeleno i kada će se naučiti pravilima saobraćaja? Treba uvesti u školu časove poznavanja upravljanja biciklom u teoriji i praksi i obavezan test. Biciklisti ne poštuju nikog i ponašaju se kao božanstva.
Možda to ima neke veze s apsolutnom nepotrebnošću ovog projekta na koju smo ukazivali od početka, kao i apsolutnim prezirom prema nesposobnjakovićima koji su ga sproveli i odurnim ljigavcima poput tebe koji ga i dalje veličaju po internetu.
Građani očigledno traže da grad postavi semafor kako bi mogli prestati kritikovati ko ima prvenstvo prolaza i preći na kritiku ko se i koliko ugradio za postavljanje semafora, uz neizostavne iako besmislene argumente da pešaci nisu polagali za kretanje pa tako se na njih ne mogu odnositi ovako postavljeni znaci u šta bi se onda ubrajali i semafori, iako istina takav argument možda može proći još samo na planeti sa koje su nas posetili. Kako god okrenemo, kritike će biti ali je sigurno da ne postoji ništa što bi ih zadovoljilo, sutra da im grad svakome isplati po milijardi evra, pljuvali bi i krv mazali zašto nije isplaćeno dve. To je jednostavno mentalitet, ne naroda već dežurnih komentatora sa ovih strana koji od jutra do mraka nemaju pametnijeg posla.
Ako je raskrsnica prometna i ne želite da se automobili zaustavljaju onda pešaci i biciklisti idu ispod zemlje ili iznad nivoa ulice. Ako su svi u istom nivou i postoje pešački prelazi i biciklističke staze onda UVEK automobil mora da stane i propusti bicikliste i pešake. Tako je svuda u svetu. Možda Novi Sad uvede inovaciju.
Kakav idiotski komentar, pa još drugima savetuješ da rade ono što sam ne umeš. Kako je do sad funkcionisala ta raskrsnica? Kako funkcionišu sve druge gde biciklisti imaju prednost? I kakve veze ima pravac iz Fruškogorske s Merkatorom? Da li je realno da se svaka šuš iz okolnih sela našla pozvana da komentariše raskrsnicu o kojoj nema pojma?
Zato ja moju decu učim da uvek, ali UVEK, stanu pred prelazom, pa im taj znak i ne treba.
A i treba da stanu, jer su ranjiviji.
Inače, ta konkretna raskrsnica je dosta prometna i ako bi automobili stajali i čekali da svi biciklisti prođu, kolona bi se očas posla protegla do Merkatora. Razmislite malo!
Komentar kako pešaci po zakonu nemaju prednost na pešačkom je dobio skoro 60 pluseva.
Odmah da vam kažem stvorovi - tvorci tih pluseva, svaki sekund koji vi provedete u društvu ljudi je civilizacijska tragedija. Jedina interakcija koju bi vi trebalo da imate sa nama, građanima ovog grada, je kad vas hranimo kroz rešetke.
Ah da, čuvena wanna be metropola, palanka sa juga Bačke, dame i gospodo... Novi Sad. Novi sad gde gradski prevoz ne postoji, ZoBS se posmatra više kao spisak saveta a kultura saobraćaja kao Indiji. Kako samo isplivavate sa tim bizarnim idejama, ko vam dade volan u ruke? Čuj, pešak nema pravi prvenstva na pešačkom? Pa što ga ne pregaziš kolega, pa da vidiš.
Ako misliš da je lakše biciklisti da stane nego koloni automobila, očigledno nisi seo na bicikl od kako si na njemu imao pomoćne točkove.
Uostalom, automobili svejedno staju na toj raskrsnici pešacima, pa ne postoji razlog da ne stanu i biciklistima - kao što staju na SVAKOJ DRUGOJ RASKRSNICI U GRADU.
Stvarno su na ovoj temi isplivali svakakvi razmaženi bolesnici koji ni u ludilu ne bi trebalo da sednu za volan.
Pešački i biciklistički prelazi imaju prednost u gradu.
Zato što je pravo na kretanje nogama prirodno pravo.
Vožnja automobila je privilegija a ne pravo.
Izađite malo iz automobila, izađite malo iz Smrdije, pa ćete izaći i iz sopstvene guzice.
Ove godine neću dolaziti u Srbiju i malo me uhvatila nostalgija. Naleteh na ovaj tekst i nije me mrzilo da pročitam sve komentare. I prođe me nostalgija.
Ako je ovo dominantan način razmišljanja u Srbiji onda smo mi na nivou Bangladeša.
Što se regulacije na ovoj raskrsnici tiče, ako je stvarno oduzeta prednost biciklistima na biciklističkoj stazi, onda je to jedinstven slučaj u Evropi.
Godinama sam vozio bicikl u Novom Sadu i ne kažem da nema bahatih i neodgovornih biciklista ali mnogo manje od bahatih vozača. A da ne govorim o tome da pešaci obožavaju da šetaju biciklističkim stazama i nikada nisam video da je pešak pogledao levo-desno pre prelaska bici staze.
Svuda u svetu se podržava vožnja biciklom kako bi se smanjile gužve i zagađenje. Ovde, gde trenutno živim, od firme dobijate svakog meseca bonus novac ako na posao dolazite biciklom.
Ne može prelaz, pešački ili biciklistički, imati prednost nad putem, osim u glavama ovih što sa slušalicama u ušima pod točak idu. Pešak je dužan da se uveri da može bezbedno da pređe (ZOBS), što ovde NIKO ne radi, a biciklisti da siđu sa bajka (osim crvene trake)...
Pošto su procene mekoće učesnika u saobraćaju nekog neopranog brdskog govečeta koje se uvalilo u selo pored Novog Sada krucijalne za uspešnu regulaciju saobraćaja...
Vozila sam bicikl preko Temerinskog mosta, kad naiđem na drvo palo usled nevremena. Nisam mogla da prođem, pa sam samo nogom zakoračila milimetar iza ograde i prenela bicikl rukama, da nastavim vožnju po putu. U tom momentu nailazi kombi, vozač me pukao retrovizorom, toliko jako da mu se raspao. Meni nije bilo ništa, više je udario bicikl nego mene, izašao je čovek da se izvinjava, nudio mi pare, ja sam rekla u redu je i nastavila da vozim. Realno mogao me je ubiti za sekund, samo zato jer nije gledao...
Kao neko ko vozi bicikli, pesaci, ali vozi i auto, zaista sam frapirana koliko biciklisti ne znaju pravila u saobracaju. Oni misle da su isto sto i pesaci. Ne! Postoje jasna pravila, kada biciklista ima sratus kao pesak, a kada gotovo isti status kao motorno vozilo, skuter i sl. Poseban problem su dostavljaci koji ne koce, cak ni pesacima, a postizu jako velike brzine.
Biciista ne mora da zna značenje tog znaka, jer nije ništa polagao. Tako da svaka ogrebotina, slomljena kost ili ne daj Bože, izgubljen život ide direktno na dušu onoga ko je smislio ovu glupost. I ne mislim samo moralno, već pravno, jer se diretno krši ZOBS.
Jel Stevane, a kada ideš putem biciklom i naiđeš na isti taj znak na raskrsnici bez biciklističke staze za koga je tak znak? Samo za vozila a za tebe na biciklu nije? Pa malo morgen da nije po zakonu ...!
Kada kolima naiđem na pružni prelaz, ne moram da stanem, jer lakše je da se voz zaustavi nego auto. To što će voz rasturiti auto i mene u istom nema veze, ja sam u pravu, jer ja smatram da imam prvenstvo. Ovo je samo moje skromno viđenje logike biciklista, iz ugla jednog vozača.
Bolje bi bilo da edukuju malo bicikliste nego sto se se hvataju ovakvih gluposti razlozi koje ste naveli mogu da se primene i na vozače zašto znak stop stavljati npr kad će to da demoralise vozače da čekaju pa ce da projure i nekoga da zgaze na pešačkom .osim toga u zakonu piše da pravila u saobraćaju vaze ako to nije izmenjeno saobraćajnim znakom a ovde je takav slučaj prem tome sjasite sa bicikla i sačekajte svoj red .
Osnovni problem tj. opasnost kod primene ovog znaka su DECA na biciklima. Za bicikl ne moraš da imaš vozačku dozvolu, odnosno, da imaš potvrdu o poznavanju SVIH saobraćajnih propisa i znakova.
Znam, neko će reći da deca treba da budu u pratnji odraslih. Ali realno ko prati decu od npr. 12-tak godina koja se voze biciklom u stambenom kvartu oko rođenog solitera?
Ovaj znak je OPASNOST na datoj lokaciji!!!
Ako postoji i promil šanse da prouzrokuje nesreću, onda ga treba ukloniti.
Primera radi, u Petrovaradinu je na mestu pogibije one devojke, gde nije bilo a nema ni sada pešačkog prelaza, postavljeno niz ograničenja i prepreka. Upravo zbog POTECIJALNE opasnosti.
Ne moramo da dočekamo da neko strada da bi uvideli problem.
Super, ja ću sad da se uključujemo biciklom na stazu iz Fruškogorske umesto da prelazim tu kod kružnog toka, a ti samo gledaj kako će to da ubrza saobraćaj kad budeš morao da me obilaziš :)
Za tebe i za sve ostale sa sličnim problemom, molim te da ovo ne shvatiš ni kao uvredu, ni kao šalu, nego kao ozbiljno upozorenje.
Ako se po tvojoj "ličnoj proceni" biciklisti kreću preko prelaza brzinom od 40-50 kilometara na sat, ti apolutno nisi kognitivno sposoban da učestvuješ u saobraćaju u bilo kojoj ulozi osim putnika ili pešaka, a i ovo drugo je diskutabilno ako si bez pratioca.
Bravo, školarci? Međutim, pošto ovo nije škola za decu s posebnim potrebama pa da je dovoljno da odgovorite ono što znate umesto onoga što je tema, ajde da pokušamo još jednom: kako se tim odredbama uvodi obaveza silaženja s bicikla na biciklističkom prelazu?
Kaze se u ovim "pametnim" stavkama: Ova situacija, osim što može biti frustrirajuća i demotivišuća za bicikliste...
Strasno, zamisli biciklista je frustrian i demotivisan...cccc...kako cemo sad ziveti. Ovo sto su naveli je stvarno infantilo. Jedina stvar koja treba da bude u fokusu je postovanje zakona. Kakav god da je, dok je na snazi treba da se postuje. Ako zakon kaze da biciklista ima prednost onda je to to. Ako kaze da automobili imaju prednost onda treba da bude tako.
Kad biciklisti idu svojim odvojenim stazama, na njima im pripada apsolutna prednost.
❤️
Tamo gde se ukrštaju sa putanjama vozila, moraju da budu strahovito oprezni i nipošto da forsiraju neku postojeću ili umišljenu prednost (biciklista je jako mekan u odnosu na bilo koje drugo vozilo).
Ove godine neću dolaziti u Srbiju i malo me uhvatila nostalgija. Naleteh na ovaj tekst i nije me mrzilo da pročitam sve komentare. I prođe me nostalgija.
Ako je ovo dominantan način razmišljanja u Srbiji onda smo mi na nivou Bangladeša.
Što se regulacije na ovoj raskrsnici tiče, ako je stvarno oduzeta prednost biciklistima na biciklističkoj stazi, onda je to jedinstven slučaj u Evropi.
Godinama sam vozio bicikl u Novom Sadu i ne kažem da nema bahatih i neodgovornih biciklista ali mnogo manje od bahatih vozača. A da ne govorim o tome da pešaci obožavaju da šetaju biciklističkim stazama i nikada nisam video da je pešak pogledao levo-desno pre prelaska bici staze.
Svuda u svetu se podržava vožnja biciklom kako bi se smanjile gužve i zagađenje. Ovde, gde trenutno živim, od firme dobijate svakog meseca bonus novac ako na posao dolazite biciklom.
ma tako i treba. prema zakonu o bezbednosti saobraćaja, biciklista treba na prelazu da siđe s bicikla, odradi zdravomarijo 12 puta, poliže šoferšajbnu prvom automobili koji prođe i rodi dvoje dece pre nego što pređe preko biciklističkog prelaza. šta im fali?
I treba da im se oduzme prednost kao i pesacima, dosta su automobili cekali da svete krave prodju modnom pistom i za to vreme trosili kocnice, gorivo i vreme.
da negde nemaju prvenstvo "svete krave" ovog grada. Ogromna većina njih sebe smatra sebe najpovlašćenijim učesnicima u saobraćaju. Sebi daju prvenstvo i nad pešacima, jureći bezglavo i pored male dece koja su ponekad na 20 do 30 centimerara od biciklističke staze.
Sta kažu ovi iz inicijative kada pijani biciklisti izlete na put, udare auto i pričine štetu na autu 700 eura. Treba mi godine da se sudim da naplatim. Da bila policija, naduvao biciklista i šta sad. Treba policija malo više da obrati pažnju na bicikliste.
Ovo će pre zaštiti bicikliste ako budu poštovali nego napraviti problem. Uz svo dužno poštovanje većina biciklista, trotinetaša i motorista vozi "kao da je besmrtno". Turbo kružni tok je projektovan da ubrza saobraćaj a ne da ga usporava što bi se deslo kada bi biciklisti prelazili put kako hoće (što inače rade)
Kolicina nase gluposti moze da se meri samo kolicinom nase bahatosti i lenjosti: ovi govore o "izletanju biciklista" i "sirotim vozacima"!!!
Ne, nemam dovoljno vremena i zivaca da gluperdama objasnjavam osnovne stvari.
Ali vazno je da "brinete o deci"!!
Član 7, stav 24
pešački prelaz je označeni deo kolovoza namenjen za prelazak PEŠAKA preko kolovoza
Član 7, stav 32
bicikl je VOZILO sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača, odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili ručica prenosi na točak, odnosno točkove
Baš sam prolazio biciklom juče tuda i čudim što niko od vozila neće da stane i još trube. Znak sam video tek sad na slikama kod vas, a zašto? Zato što ZOBS ni ne predviđa te znakove posebno za bicikliste. Ovo je protivzakonito 1/&1, NSBI treba da tuži Grad, glat bi dobili.
Kada izađem iz kuće i krenem bajsom ili autom uvek se trudim da pomislim koliko mi je važno da stignem negde par minuta ranije. I uvek je apsolutno nebitno, ništa ne dobijam.
Kada tako razmišljam ne nerviram se i mnogo sam bezbedniji za sebe i za druge.
Prema članu 47 st. 2 ZOBSP:
"Vozač koji pri skretanju preseca biciklističku stazu, odnosno traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom, odnosno trakom."
Ovo je jedina situacija u kojoj biciklista ima prednost u odnosu na vozila.
Svim ovim "prepametnim" mrziteljima biciklista,koji se zalažu,da se bicikl isključivo gura,preko pešačkog prelaza,jer oni kao, zbog brzine,ne mogu na vreme da uoče biciklistu,bih uveo da i oni svoje automobile guraju,prilikom prelaska raskrsnice. Oni idu ipak većom brzinom,pa kako onda njih biciklisti,da uoče!?
A vozila koja dolaze iz Fruškogorske imaju pravo prvenstva u odnosu na vozila koji se kreću Bulevarom Cara Lazara? U kojoj ste mesari vas dvojica kupili dozvolu?
I treba tako, ko su oni da zaustavljaju saobracaj na bezobrazan nacin, izlecu, ne gledaju, sa slusalicama. Posle treba zbog njih vozaci da snose posledice.
Prvo, mislim da je problem što NSBI, bar da sam ja čuo nikad ne protestuje protiv činjenice da su automobili parkirani na stazama za biciklove, što nikog za to nije briga, ni policajce ni komunalce i često stoje satima, da ne kažem i preko noći.
Drugo, sam sam i biciklista i vozač i mislim da većini biciklista nije jasno, a niti zakonodavcu da je često gotovo pa nemoguće videti bicikl koji se kreće preko prelaza sa 40-50 na sat, i tu je zapravo razlika između biciklista i pešaka. Dakle, nije problem da neko neće da propusti, nego jednostavno je ponekad vrlo problematično. Ja lično sam uvek da bicikl ima prednost, ali da se brzina uskladi, ne mora da se siđe sa bicikla, ali mora da bude sporija preko prelaza.
I na kraju bilo je situacija da me biciklst zamalo udari u zadnji deo automobila dok više manje stojim, ali misli da treba da nestanem i pokušavam da skrenem samo da bi prošao.
Odlično, onda od sada ne idem na posao pored Promenade nego ću iz Fruškogorske da se uključujem na biciklističku stazu. Tako ja ne moram nikoga da čekam, ali će vozači automobila koji se zaglave iza mene u Fruškogorskoj morati da se naoružaju stprljenjem :)
... biciklistu nego sto ce sebe i svoja ubedjenja preispitati.
Mnogo ljudi je apsolutno ubedjeno da biciklisti moraju silaziti sa bicikla kad prelaze put. To je istina samo u slucaju da se radi o pesackom prelazu. U ovom slucaju koji je naveden u clanku i u velikoj vecini ostalih prelaza u Novom Sadu, medjutim, imamo kombinovane pesako-biciklisticke prelaze. Nisu dobro obelezeni, i to je jasno. Ali to ne znaci da treba da se isterujete sa biciklistima kad ne sidju sa bicikla i ne guraju bicikl. To je obaveza biciklista samo ako se radi o pesackom prelazu, dok to nije slucaj sa kombinovanim prelazima.
Evo screenshota iz Pravilnika o saobracajnoj signalizaciji, koga je spreman da dokaze da nije zatucan nego zaista spreman i da nesto novo nauci. Tako da oni koji tvrde da bi biciklista najebao na sudu, u pravu su samo ako mogu da dokazu da se to desilo na iskljucivo pesackom, a ne kombinovanom pesacko-bici prelazu.
Ovo je protivno svim saobracajnim propisima. To nigde ne postoji, jer bi bilo i protivzakonito. Samo nazandjaci mogu smilisti ovakvu glupost. Nazadnjaci su epic glupaci. Kako neko dobije ideju da stavi znak za kolovozne trake na biciklisticku. To bukvalno nigdene postoji! To je kao da stavis saobracajni znak na trotoar pesacima hahhahha. Polupismeni nazadnjaci ne znaju ni kako se saobracajni znakovi postavljaju. Znak mora biti okrenut ka kolovozu i da gavide svi ucesnici saobracaja na koje se odnosi. Ali eto, neki polupismei nazadnjak dobio ideju kako bi on voleo da uredi svet.
Mrzitelji biciklista (ustvari mrzitelji licnog zivota) u transu.
Koliko lazi i gluposti je izneto u ovim komentarima ja ne mogu da verujem. Jbg, narod glup a uveren da je u pravu i da mu se stalno nanosi neka nepravda. Zato zivi kako zivi, bedno, i onda frustracije istresa na druge.
Elem, ukrstanja bici staze sa kolovozom u Novom Sadu ima na stotine, ako ne i hiljada. Samo nije jasno da ce problem stvoriti situacija gde u svim situacijama biciklista ima prednost a u JEDNOM JEDINOM slucaju to je automobil. Da uposte ne spominjemo cinjenicu da se pored bici staze nalazi pesacka staza, sto znaci da je prelaz kombinovani, pa u tom slucaju redosled prednosti je: pesak - vozilo - bicikl. Blagi uzas.
Za ove koji tvrde: propisi su propisi i treba ih postovati, a ko nije u stanju ne treba da se vozi. OK, ima smisla. Ali ajde da primenimo tu vasu logiku i na vozila i izvedemo sledeci misaoni eksperiment: Na tom istom kruznom toku uklonite znakove obrnuti trougao koji vozilima u kruznom toku daju prednost u odnosu na ona koja se ukljucuju. Sta mislite koliko ce vozaca postovati saobracajna pravila i propustati vozila koja ulaze? Blagi bog zna. Jedino sto je sigurno je da bi u roku od mesec dana bilo barem 10 saobracajki. Ali naravno da niko to nece uraditi, posto se to NE RADI. I samo to moze da podrzi.
Pročitajte Zakon o osnovama bezbednosti saobraćaja, član koji ima naslov "značenje izraza u ovom zakonu", pa ćete videti, da je bicikl definisan kao v o z i l o , što znači da mora da propusti sva druga vozila koja se kreću kolovozom sa pravom prvenstva.
И треба. Бициклист је возило које пресеца пут са првенством пролаза и мора да пропусти друга возила, у овом случају моторна. Тако је то тамо где нема семафора, иначе је ризично да искачу бициклисти као антилопе пред кола.
Suština je jednostavna.
Da se biciklistima ostavi prednost, pola njih bi izletalo na put u punoj brzini jer možeš misliti, imaju prednost. Pošto su teško uočljivi, bili bi masovno gaženi.
Ovo pravilo je dakle u interesu biciklista, pogotovo onih najnenormalnijih, koji su malo na biciklističkoj, malo na putu, malo na pešačkom, pa malo dijagonalno kroz raskrsnicu...
Pesacki pa i biciklisticki prelaz se zove tako jer prelazi preko neceg, logicno. A preko cega, preko puta. Znaci, put je vec tu a vi, mi, svi bi da ga predjemo. Ali on je vec tu, "stariji" je od nas, znaci da mi moramo da se prilagodimo njemu. Em su guzve u saobracaju, kultura je nikakva, prosecan vozac je izlozen svakakvim iznenadjenjima, sad jos treba i da ukoci u mestu jer se neki e-bajs wolt zaleteo sa 50km/h preko prelaza i jos prica ma mobilni. Za trotinete poseban krug pakla. Ni motorasi nisu puno bolji, cas te obilazi sa desne strane, pa je na pesackom, pa nastavi biciklistickom, a masina 600ccm³. Mame sa kolicima na biciklistickoj, automobili na pesackoj stazi, svako svakog gazi
Automobildzija, sumaheri i sns botovi otvorili sezonu lova na bicikliste. Jos malo pa ce traziti podizanje brzine po gradu sa 50 na 80... Pesaci cuvajte se, vi ste sledeci!
Bilo bi interesantno uraditi analizu kolikim brzinama vozači bicikala lete biciklističkim stazama i proleću preko sektora raskrsnica... Čast izuzecima!
ZOBS nigde ne navodi da biciklisti koji se kreću biciklističkom stazom imaju pravo prvenstva na prelazu bic. staze preko kolovoza! To je razlika u odnosu na stari zakon, pešaci imaju prednost, biciklisti NE! Gluposti su da biciklista treba da siđe sa bicikla na prelazu bic. staze preko kolovoza, ali NEMA prednost u odnosu na vozila koja se kreću putem! Znači tako je svuda i ovaj znak je u stvari suvišan. Niko nije oduzeo prednost biciklistima jer je nisu ni imali. Pre minusa i komentara, samo da naglasim, vozim bicikl, moped, motocikl i putničko vozilo, tako da imam pregled svih situacija.
Nismo ni mi vozaci "navikli"kako vi kazete, da nam biciklisti voze u susret jednosmernom ulicom. Dosli smo sada u situaciju, da nam biciklisti naviru sa svih strana i da vi za takvu voznju trazite potpuno opravdanje. Zasto se medju svojim ucesnicima u saobracaju ne bunite kada voze suprotnim smerom na biciklistickim stazama i tako ugrozavaju sve ostale bicikliste? Ocigledno je potrebno vise reda i kontrole, u ovoj oblasti saobracaja.
Većina biciklista se toliko kretenski ponaša, nemam drugu adekvatnu reč za njih, da to je prevršilo svaku meru i treba ih kažnjavati! Ništa, ali ništa ne gledaju, ni levo ni desno, idu kud oni zažele, ne razmišljaju da tako mogu ugroziti i druge i sebe. Sad baš dve situacije gde lik punom brzinom izleće iz uzanog prolaza- pasaža i kad nije udario u jednu bakicu, a druga "isparkirava" bajs, ide unazad, uopšte se okrenula nije da vidi hoće li nekog udariti i zakači me. I vozač sam, ali sam više pešak baš zbog tih idota koji misle da je pravo prvenstva APSOLUTNO i da oni nisu dužni da gledaju već da čim zakorače na kolovoz ceo svet mora da stane! Da su ikad pročitali bilo koji propis o saobraćaju ili uključili mozak znali bi da se na kolovoz može stupiti kada se PRETHODNO UVERI DA TO MOŽE UČINITI BEZBEDNO, da time ne ugrožava ni sebe, a ni druge učesnike! Stani, pogledaj pa kreni! Džaba ti prvenstvo ako te neko ubije! Čuvajte sebe i cenite svoj život pre svega! Ne jurcajte!
Vozim i auto i bicikl. Generalno smo katastrofa nekulturni i bahati. Nema veze ko sta vozi, tako se ponasamo generalno. Vise biciklista znaci manju guzvu i cistiji vazduh, opet to ne znaci da treba da voze kao ludaci ali isto vazi i za vozace automobila kao i za pesake.
Prema još uvek važećem ZOBS-u biciklisti MORAJU sići sa bicikla i pregurati svoje vozilo na pešačkom prelazu. Sve druge opcije su kažnjive.
Bicikl je u zakonu definisan kao VOZILO i ne sme se kretati po trotoaru, kao što to nije dozvoljeno ni automobilima i kamionima.
hajde ti lepo prouci zakon i reci nam gde pise da za bicikliste propisi ne vaze, da mogu da voze gde pozele (trotoar ili kolovoz, kad postoji biciklisticka staza to je samo sugestija)? sto je super kad neko ko nema vozacku dozvolu govori o saobracaju....
Pa samim ovim postavljanjem znaka se potvrđuje da biciklisti bez njega imaju prednost na prelazu. Što znači da svi vi indijanci koji ne stajete kršite propise na svim drugim prelazima sa stazom u gradu.
Najsmešnije je što o saobraćajnim propisima u urbanoj sredini ovde pametuju seoski đilkoši kojima je grdna muka da iz tastature iscede čak i to kako se pravilno pišu reči "bicikl" i biciklista", a ne neko malo teže gradivo.
Bravo za znak, a NSBI da nauci zakon, pravila i kulturu saobracaja. Treba da ih je sramota u ovom slucaju! Nemamo prvenstvo prolaza u svakom delu biciklisticke staze, bas zato da ne bi izletali pred auto i dosli u situaciju da nas neko udari.
Jeste li nekad bili u Amsterdamu ili bilo gde u drugo u Holandiji?
Niste?
Vidi se. Inace ne biste tako olako napadali bicikliste.
Sav saobracaj u gradu je podredjen biciklistima (da, cak i pesaci imaju "manja" prava od biciklista).
I sve savrseno funkcionise.
Nema guzve.
Nema buke.
Brzo se putuje.
Nego smo mi navikli da nam je komforno u kolima, u kojima smo zasticeni vise od pesaka i biciklista.
Klima radi, svira muzikica, pa nam zivo puca Stojko za sve ostale.
Izuzetno je tesko u kolima nabosti kocnicu i/ili usporiti/stati i propustiti pesake i bicikliste, je l' da?
Samo da bismo stigli na konacno odrediste pukih minut i po ranije.
Kola su brza, brze ubrzavaju i logicno je da propuste sve sporije ucesnike u saobracaju, koji nemaju taj luksuz, uz dodatni bonus da ih sibaju vetar i kisa, przi Sunce, polivaju ih bare kroz koje prolaze kola, itd, itd...
I na kraju - bezbednije je da se kola zaustave i propuste bicikliste, nego obrnuto.
Jer je veca nezgoda ako kola udare bicklistu, nego ako biciklista udari kola.
Imao sam situaciju da na bulevaru oslobodjenja kod promenade nocu oko 01h u skretanju levo ka kruznom toku propustam pesaka koji se krece u pravcu promenade gde posmatram levo da li ce neki biciklista naici, gde mi lik sa jedno 20 na sat prelece istu raskrsnicu sa desne strane neosvetljen i zamalo ne podlece pod tockove jos ljut kao...ljudi ne mozemo mi gledati na sve strane u isto vreme
Autodestruktivne gradske vlasti i oni koji za njih glasaju nastavljaju da vuku ovaj grad na dno. Novi Sad ima javni prevoz u stanju raspada, ulice ne mogu da prime sve lenje i bahate koji bi da se vozaju autom... Biciklistički saobraćaj je bukvalno jedina stvar koja gradskom saobraćaju drži glavu iznad vode, a nesposobnjakovići ga uporno sabotiraju.
Znači sad se gađamo i nekakvim fantastičnim kategorijama kao što je "mogućnost ubrzanja"... 99% biciklista prelazi raskrsnice brzinom izmeđi 10 i 20 km/h, svi oni kojima su to sulude brzine treba momentalno da vrate vozačku.
Бахатим саопштењем „Новосадска бициклистичка иницијатива” у заблуду доводи не само бициклисте, већ и све грађане Новог Сада.
1) Наводна „конфузија међу ученицима у саобраћају” је чиста флоскула. У саобраћају се поштују саобраћајна сигнализација и правила саобраћаја, ништа се не ради „на осећај” нити „по сећању”. Онај коме је поштовање горепоменутих „конфузно” представља опасност по себе и остале учеснике у саобраћају.
2) „Изазов успоравања и чекања да возила прођу”?! Молим? Господо, по том принципу функционише саобраћај у граду. Извињавамо се што још није измишљен вид копненог транспорта у граду који не подразумева успоравање и чекање. Нисте сами у граду, знате... „Фрустрирајућа и демотивишућа ситуација”?! Онај коме је чекање „фрустрирајуће и демотивишуће” врло вероватно ће након прве вожње бициклом одустати од тог превозног средства, будући да га на сваком кораку чекају семафори на којима мора да се заустави на црвеном светлу. Како фрустрирајуће...
„Бициклисти ће покушати да се убаце”... Ко свесно крши правила саобраћаја не треба да се чуди када се нађе у саобраћајној незгоди. Ово је бесрамна заштита оних који крше правила од стране „Иницијативе”.
3) „Повећан ризик од судара” присутан је на сваком прелазу бициклистичке стазе или пешачком прелазу уколико неко од учесника у саобраћају не поштује прописе. Баш из тог разлога постављен је знак...
4) Бициклисти немају универзално првенство пролаза, стога им исто не може бити ни „одузето”.
Ovaj što je potpisao postavljanje znaka na ovom mestu je sigurno završio Saobraćajni fakultet u Čurugu. A ovi što komentarišu protiv biciklista su, blago rečeno, posvađani sa logikom, u ZoBS se razumeju kao Mara......
Ja bih biciklistima ODUZEO prava prvenstva na pešačkom prelazu, jer time ne bi izletali vozačima.
Ja lično stanem i pogledam vrlo dobro i levo i desno pred prelazom, i krenem ako nema nikoga, ali odjedanput, kao 100km/h proleti biciklista preko prelaza, skoro mi okrzne auto, sreća što ga ne udarim, za kog nemam pojma odakle sa takvom brzinom pojavio, a pojavio se brže nego što se moje oko vratilo sa zveranja okolo da li nekoga imam da propustim + ubacivanje u prvu brzinu + lagano davanje gasa.
Za njih je to "boli me q", za vozače frustracija, a vozači su i klinka od 18 godina, i momak od 30, i magup od 45, i penzioner od 58, i sve se tresu od besa i revolta, dok biciklita proleće pred njima, sa telefonom u rukama i slušalicama u ušima.
Mislim da nije bio problem dok su pre 20 godina postojali "poni" biciklovi i sl, slep i retardiran ih je mogao na vreme uočiti i propustiti, ali ovi sada, sa bajsovma kakvi su, brži su od skutera 50 kubika, i svakog vozača dovode na ivicu besa i odgovornosti.
Verovatno kada ih 100 bud pokošeno a 100 vozača u pritvoru, praviće se prtest, peticija i promena zakona.
E, da, iste takve "100 na sat" bajsove voze i "napolju", ali ne prave problema vozačima, niti vozači njima, postoji kultura, red i razumevanje, ovde samo bezobrazluk i bahatost, a onda rasprava o prvesntvu i ko koga treba.
Eh, da je sreće da "biciklistima" budu oduzeti i biciklovi! Manje stresa u celom gradu za sve...od pesaka, preko vozača autobusa, do vozača automobila. Nova generacija "biciklista" (namerno pod navodima) je katastrofalno sebična i nepažljiva i samo je nemerljiva sreća to što ih dnevno u Novom Sadu ne strada po nekoliko.
U prevodu, pustite nas da divljamo i da prelećemo preko biciklističkog prelaza bez gledanja levo desno! Kakav idiotski rezon! Biciklisti ubrzavaju brže od pešaka. Pa i automobili ubrzavaju brže od biciklista. Biciklisti su ti koji moraju da paze, jer su ranjiviji od automobila.
Ja, koji i bicikl vozim, prvi kažem da su biciklisti jako bahati u saobraćaju.
Ovaj znak apsolutno ima smisla i treba svuda tako da bude postavljen!
"ako biciklisti nemaju prednost nad vozilima na prelazu, to šalje poruku da se bicikliranje ne smatra jednako važnim i da je manje bezbedno. " cekaj, oni su diskiriminasni ako negde nemaju prednost? nije dosta sto beze sa mesta nesrece, krse sve, ali bukvalno SVE saobracajne propise?! a da mi svi lepo samo saljemo novac u drzavni budzet umesto placanja akciza za gorivo dok se gospoda Limanci vozaju biciklovima bez brige i pameti?!
Jedino je razlog pod 1. realan.
Ostali navedeni "razlozi" su "mlaćenje slame", predstavljaju "priču" i iživljavanje biciklista, potencijalno ugrožavajući ostale učesnike u saobraćaju
Koliko ja znam (nije 100% sigurno), ali po zakonu biciklisti nigde ne maju prvenstvo u odnosu na avta. Sto se cesto krisi u NS, i mislim da biciklisti puno rizikuju ako se upustaju prelaziti put misleci da imaju prednost. Ako su peske i guraju bicikl, to je druga prica, tada imaju prednost.
Ne navijam ja ni za jedno ali misim da cak i nije bezbedno da biciklista moze tek tako da uleti na pesacki prelaz misleci da ima prednost jer ko ce ga na vreme skapirati, pesak je ipak druga prica.
Sve što ste napisali je potpuno naopako realnosti i zdravoj logici. Ali ako mislite da je ekstra super dobro da biciklisti ginu onda u redu.
Baška što su stavili znak sa leve strane umesto kako propis nalaže ISKLJUČIVO sa desne.
Teška je trka između nesposobne vlasti i bahatih biciklista ko je veća b****a.
Najpametnije bi bilo primorati bicikliste da guraju bicikl kroz raskrsnicu.
To je pravilo u Švedskoj.
Na taj način imaju prava pešaka i ne koriste svoju "mogućnost ubrzanja" za uletanje pod točkove.
Ima mnogo bahatih vozača ali jednaka količina bahatih biciklista koji zloupotrebljavaju svoj status slabijeg učesnika u saobraćaju.
Na ulici, u saobraćaju, biciklist je samo učesnik, kao i svi ostali (motociklisti npr.).
Na pešačkom prelazu biciklist nema prednost ako vozi bajs. Samo ako ga gura pored sebe, onda se tretira kao pešak i ima prednost na pešačkom. Tada se tretira kao pešak, a to podrazumeva sasvim druga pravila.
Uostalom probajte. Sruše li vas sa bajsa na pešačkom i dođete li do suda - vi ste krivi.
Ovaj kružni tok (i semafori u blizini) su sjajan primer kako nadležni glavinjaju po uređenju novosadskog biciklističkog saobraćaja kao slepci po šumi. Staze na Bulevaru Cara Lazara su malo jednosmerne, pa su onda malo dvosmerne na ovom potezu, pa su opet jednosmerne... Ovaj znak je samo logičan nastavak lupetanja i štetočinjenja.
Znak je postavljen i treba ga poštovati, a to što su biciklisti navikli da krše propise, voze trotoarom i sl. pa mislim da je vreme da se kao nekad uvede polaganje propisa i za vozače bicikla.
Meni je ovo sasvim u redu da nemaju prednost. Po ZOBSu, biciklista treba da sidje sa bicikla i da ga gura svaki put kad prelazi ulicu, a kod nas ni jedan to ne postuje... jure ko bez glave, misle sa imaju rotaciju i da svi treba da im se sklanjaju.
Biciklistima treba ukinuti prednost svuda, voze kao muve bez glave, stvore se niotkuda, nalecu ne samo na vozila nego i na pesake. Pa jos ovi sa elektromotorima.... Ucestvuju u saobracaju bez ikakvog predznanja osim onog "ja imam prednost i boli me uvo"....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Čudna situacija: Na turbo kružnom toku biciklistima oduzeta prednost u korist vozača
Autor: NSBI
Novi Sad
•21.07.2023.
•09:20 > 09:20
Komentari 140
Bane
Franja
Posmatrač
Vozač koji pri skretanju preseca biciklističku stazu, odnosno traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom, odnosno trakom.
Ovde je ključna reč "skretanje".
Kod Promenade vozila koja skreću nemaju prvenstvo, a imaju vozila koja nastavljaju pravo, pešaci na pešačkom prelazu i biciklisti koji guraju bicikl.
Mentalitet
Bojan
Osim šti si bezobrazan i ne razumeš propise, takođe si propustio da primetiš da je ovo prelaz za bicikliste koji se kreću bulevarom Cara Lazara, što je ovde ulica sa prvenstvom prolaza. Iskreno, nije mi jasno kakav neverovatan sklop okolnosti treba da se desi da ti zapravo voziš ulicama i do danas si ostao živ.
Bane
"Na pešačkom prelazu, na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima ni znacima koje daje policijski službenik, pešak je DUŽAN da se pre stupanja na pešački prelaz, prethodno uveri da može da PREĐE NA BEZBEDAN NAČIN, tako DA STUPANJEM NA KOLOVOZ NE UGROŽAVA bezbednost saobraćaja.
Znači kad vidiš vozilo na putu i ti MORAŠ da staneš (ne da utvrdiš da te je neko video nego da staneš pa levo pa desno), ne da glumiš kamikazu i da se kockaš sa životom. Znači selektivno primenjuješ zakon, kao i svi u ovoj zemlju, samo šta ide u vašu korist. Sve u svemu , svako dobro i čuvajte se, jer ko se čuva i bog ga čuva, znači prvo ono što su vas roditelji učili prvo levo pa desno.
Trt
Eto šta se dobije kad neznalicama u zakonu ne nacrtaš sve, pa oni reše da ga tumače po slobodnoj proceni. Član koji citiraš samo utvrđuje obavezu pešaka da se uveri da ga je vozač u autu koji dolazi video i da može da stane, i ništa drugo. S druge strane, član 99. stav 3. istog zakona kaže da je vozač dužan da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi može bezbedno da propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili POKAZUJE NAMERU da će stupiti na pešački prelaz. Znači nema nikakvog filozofiranja o propuštanju samo pešaka koji je već kročio na kolovoz, nego ti MORAŠ DA STANEŠ.
Naravno, dobrodošao si da nastaviš da izigravaš idiota u saobraćaju i vidiš kuda će te to odvesti. U gradu gde lopovi izlivaju pseće vilice da bi podigli pare od odštete za ujede pasa mogu samo da zamislim koliko će se neki ovajditi išetavajući pred auto.
Zika
Bane
Alex
Manijak
Samo biciklisti misle da svugde mora imadu prednost.
Ponovo voleli mi jednostrane tekstove na 021.
Kao Pink u zlatne dane, kad ni protest nisu pominjali.
Bane
Za tebe, a i za druge pešake, pre nego izađete na ulicu pročitajte važeći Zakon o bezbednosti saobraćaja, a konkretno Član 97. stav 3. koji glasi:
"Na pešačkom prelazu, na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima ni znacima koje daje policijski službenik, pešak je dužan da se pre stupanja na pešački prelaz, prethodno uveri da može da pređe na bezbedan način, tako da stupanjem na kolovoz ne ugrožava bezbednost saobraćaja. "
Znači lupetao ja ili ne prvo levo pa desno, prvenstvo imaju vozila, zakon je promenjen kada su videli koliko ima kamikaza na putu. Prvo edukacija, knjigu u ruke i čitanje, njutnov zakon, pa zakon o bezbednosti saobraćaja, pa tek onda na pešački. Nemoj da te neko očeše, uzeće ti sve
Trt
Meni je prosto neverovatno da odrastao čovek ima petlju da lupeta ovakve stvari. Prvo i prvo, ne postoji ni razlog ni uslovi da bilo ko vozi tim delom Fruškogorske brže od 30 km na sat. Kao drugo, kad se približavaš prelazu, po zakonu si dužan da usporiš ako ima pešaka u blizini koji mogu da započnu prelazak, što znači da je ideja da neko može da ti "iskoči" na pešački nasred čistine prosto nemoguća, naravno ako poštuješ propise - ceo tvoj "problem" sa Njutnovim zakonom se svodi na to da još malo pritisneš kočnicu i potpuno se zaustaviš. A apsolutno sve situacije koje si naveo su slučajevi kršenja propisa od strane vozača, koje bi mi pešaci po tebi navodno trebalo da tolerišemo i amortizujemo njihove posledice. Da ti pravo kažem, bio bih presrećan da me neko od vas kvrcne na pešačkom, pa da ga ostavim bez dozvole i oteram na prosjački štap.
Bane
Mene je čak, nekad i strah da stanem pešaku kada postoje dve trake kretanja vozila u istom smeru (primer koji sam ti dao), jer sam lično prisustvovao situaciji kada je dete za malo nastradalo, ja stao da ga propustim, a ovaj iz trake do mene nije. Da nisam svirao detetu pokupio bi ga, ko je tu kriv nije važno, ode život. Levo pa desno pa pređeš ulicu
Petar
Trt
Kakva nebulozna glupost. Automobil se zaustavlja dodirom kočnice, a aposutno niko ne može da ti "istrči na prelaz kao muva bez glave" ako si usporio ispred pešačkog prelaza kao što si po zakonu bio dužan da uradiš. Mani se idiotskih teorija i drži se "glupavih" propisa, jer kada opičiš nekog autom i zaglaviš u zatvoru i na prosjačkom štapu, tu više popravnog nema.
Bane
Vozac bic,el.tro.aut
Blajv
Deci starijoj od 12 godina je po zakonu dozvoljena samostalna vožnja po javnim putevima, što itekako uključuje biciklističke staze. Ako neko dete ovde nastrada odgovaraće i bolesnik koji ga je udario a i onaj koji je postavio znak.
@Стојан
pawlle
Do čoveka je. Ono što ne želite da vam drugi čine, nemojte ni vi drugima činiti.
Jovan
ДеранНС
Штета што раније није било интелигентних и креативних људи, који би извели сличне грађевинске инфраструктурне грађевинске објекте.
Branislav
Vlada
Možda to ima neke veze s apsolutnom nepotrebnošću ovog projekta na koju smo ukazivali od početka, kao i apsolutnim prezirom prema nesposobnjakovićima koji su ga sproveli i odurnim ljigavcima poput tebe koji ga i dalje veličaju po internetu.
Mentalitet
Lucky
Bojan
Šta je vama urođenicima čudno što ste nepoželjni u gradu?
saller.ns65
Bojan
Kakav idiotski komentar, pa još drugima savetuješ da rade ono što sam ne umeš. Kako je do sad funkcionisala ta raskrsnica? Kako funkcionišu sve druge gde biciklisti imaju prednost? I kakve veze ima pravac iz Fruškogorske s Merkatorom? Da li je realno da se svaka šuš iz okolnih sela našla pozvana da komentariše raskrsnicu o kojoj nema pojma?
Vlada
A i treba da stanu, jer su ranjiviji.
Inače, ta konkretna raskrsnica je dosta prometna i ako bi automobili stajali i čekali da svi biciklisti prođu, kolona bi se očas posla protegla do Merkatora. Razmislite malo!
Blajv
Odmah da vam kažem stvorovi - tvorci tih pluseva, svaki sekund koji vi provedete u društvu ljudi je civilizacijska tragedija. Jedina interakcija koju bi vi trebalo da imate sa nama, građanima ovog grada, je kad vas hranimo kroz rešetke.
Bezelbub
Jaa
Trt
Ako misliš da je lakše biciklisti da stane nego koloni automobila, očigledno nisi seo na bicikl od kako si na njemu imao pomoćne točkove.
Uostalom, automobili svejedno staju na toj raskrsnici pešacima, pa ne postoji razlog da ne stanu i biciklistima - kao što staju na SVAKOJ DRUGOJ RASKRSNICI U GRADU.
Stvarno su na ovoj temi isplivali svakakvi razmaženi bolesnici koji ni u ludilu ne bi trebalo da sednu za volan.
@Milan
Zato što je pravo na kretanje nogama prirodno pravo.
Vožnja automobila je privilegija a ne pravo.
Izađite malo iz automobila, izađite malo iz Smrdije, pa ćete izaći i iz sopstvene guzice.
Pavle
Lakše je biciklisti da stane, nego koloni vozila. Šta više, ako prvi stane naglo verovatnoća čukanja je ogromna.
PS
Ovaj što pominje "demotivišuće usporavanje" nije svestan koliko je bahat.
Стојан
Деца не возе ауто.
Деца не знају шта тај знак значи.
Сами закључите.
Lucky
Ako je ovo dominantan način razmišljanja u Srbiji onda smo mi na nivou Bangladeša.
Što se regulacije na ovoj raskrsnici tiče, ako je stvarno oduzeta prednost biciklistima na biciklističkoj stazi, onda je to jedinstven slučaj u Evropi.
Godinama sam vozio bicikl u Novom Sadu i ne kažem da nema bahatih i neodgovornih biciklista ali mnogo manje od bahatih vozača. A da ne govorim o tome da pešaci obožavaju da šetaju biciklističkim stazama i nikada nisam video da je pešak pogledao levo-desno pre prelaska bici staze.
Svuda u svetu se podržava vožnja biciklom kako bi se smanjile gužve i zagađenje. Ovde, gde trenutno živim, od firme dobijate svakog meseca bonus novac ako na posao dolazite biciklom.
Milan
Nemanja
Pošto su procene mekoće učesnika u saobraćaju nekog neopranog brdskog govečeta koje se uvalilo u selo pored Novog Sada krucijalne za uspešnu regulaciju saobraćaja...
Biciklistkinja
Mastodont
Kako je tebi nesrećnom klošaru neko napravio 700 evra štete na autu? Pa nije valjda totalka biciklom?
Marta
Bojan
Srđan
Zoran
/
pajo patak
Pravo Ja
Rade
Vlada
"Izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:"
Toliko o neznalicama...
Nikola
Znam, neko će reći da deca treba da budu u pratnji odraslih. Ali realno ko prati decu od npr. 12-tak godina koja se voze biciklom u stambenom kvartu oko rođenog solitera?
Ovaj znak je OPASNOST na datoj lokaciji!!!
Ako postoji i promil šanse da prouzrokuje nesreću, onda ga treba ukloniti.
Primera radi, u Petrovaradinu je na mestu pogibije one devojke, gde nije bilo a nema ni sada pešačkog prelaza, postavljeno niz ograničenja i prepreka. Upravo zbog POTECIJALNE opasnosti.
Ne moramo da dočekamo da neko strada da bi uvideli problem.
Limanac
Super, ja ću sad da se uključujemo biciklom na stazu iz Fruškogorske umesto da prelazim tu kod kružnog toka, a ti samo gledaj kako će to da ubrza saobraćaj kad budeš morao da me obilaziš :)
KLF
Za tebe i za sve ostale sa sličnim problemom, molim te da ovo ne shvatiš ni kao uvredu, ni kao šalu, nego kao ozbiljno upozorenje.
Ako se po tvojoj "ličnoj proceni" biciklisti kreću preko prelaza brzinom od 40-50 kilometara na sat, ti apolutno nisi kognitivno sposoban da učestvuješ u saobraćaju u bilo kojoj ulozi osim putnika ili pešaka, a i ovo drugo je diskutabilno ako si bez pratioca.
Vlada
Bravo, školarci? Međutim, pošto ovo nije škola za decu s posebnim potrebama pa da je dovoljno da odgovorite ono što znate umesto onoga što je tema, ajde da pokušamo još jednom: kako se tim odredbama uvodi obaveza silaženja s bicikla na biciklističkom prelazu?
anti
Strasno, zamisli biciklista je frustrian i demotivisan...cccc...kako cemo sad ziveti. Ovo sto su naveli je stvarno infantilo. Jedina stvar koja treba da bude u fokusu je postovanje zakona. Kakav god da je, dok je na snazi treba da se postuje. Ako zakon kaze da biciklista ima prednost onda je to to. Ako kaze da automobili imaju prednost onda treba da bude tako.
Roxy
Musa kesedžija
Kamen'čan
❤️
Tamo gde se ukrštaju sa putanjama vozila, moraju da budu strahovito oprezni i nipošto da forsiraju neku postojeću ili umišljenu prednost (biciklista je jako mekan u odnosu na bilo koje drugo vozilo).
Lucky
Ove godine neću dolaziti u Srbiju i malo me uhvatila nostalgija. Naleteh na ovaj tekst i nije me mrzilo da pročitam sve komentare. I prođe me nostalgija.
Ako je ovo dominantan način razmišljanja u Srbiji onda smo mi na nivou Bangladeša.
Što se regulacije na ovoj raskrsnici tiče, ako je stvarno oduzeta prednost biciklistima na biciklističkoj stazi, onda je to jedinstven slučaj u Evropi.
Godinama sam vozio bicikl u Novom Sadu i ne kažem da nema bahatih i neodgovornih biciklista ali mnogo manje od bahatih vozača. A da ne govorim o tome da pešaci obožavaju da šetaju biciklističkim stazama i nikada nisam video da je pešak pogledao levo-desno pre prelaska bici staze.
Svuda u svetu se podržava vožnja biciklom kako bi se smanjile gužve i zagađenje. Ovde, gde trenutno živim, od firme dobijate svakog meseca bonus novac ako na posao dolazite biciklom.
marjan
Новосађанка
DonJuan
Čiča Gliša
w/e
turbo kruzni tok
Gore
Koliko ih samo konzumira alkohol i vozi?
Koliko puta sam samo zavrsio u kanalu zbog bliskog susreta, ni da zastanu da vide da li sam dobro.
Trt
Zakon čiji naziv navodiš nije na snazi već 14 godina.
Ni taj prošli zakon, a ni ovaj sadašnji, nema član sa naslovom "značenje izraza u ovom zakonu".
Toliko o neznalicama.
Sabahudin
Posmatrač
..čl.7 st.1 tač.32.
Čitaj đače čitaj, a što ne znaš učitelja svoga pitaj.
balu
biciklista
Ne, nemam dovoljno vremena i zivaca da gluperdama objasnjavam osnovne stvari.
Ali vazno je da "brinete o deci"!!
pajo patak
Petar PP
21.07.2023 • 10:00
takođe biciklista
"Ja bih biciklistima ODUZEO prava prvenstva na pešačkom prelazu, jer time ne bi izletali vozačima."
Biciklisti i ne smeju da se kreću pešačkim prelazom. To ovde nije sporno.
Dalje nisam čitao.
Zemlja čudesa
pešački prelaz je označeni deo kolovoza namenjen za prelazak PEŠAKA preko kolovoza
Član 7, stav 32
bicikl je VOZILO sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača, odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili ručica prenosi na točak, odnosno točkove
Logično, zar ne?
Stevan
ja
Saša*
Kada tako razmišljam ne nerviram se i mnogo sam bezbedniji za sebe i za druge.
Zeka
lola
"Vozač koji pri skretanju preseca biciklističku stazu, odnosno traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom, odnosno trakom."
Ovo je jedina situacija u kojoj biciklista ima prednost u odnosu na vozila.
Centarac
Bolek
A vozila koja dolaze iz Fruškogorske imaju pravo prvenstva u odnosu na vozila koji se kreću Bulevarom Cara Lazara? U kojoj ste mesari vas dvojica kupili dozvolu?
Lana
Milojko, Novi sad
Drugo, sam sam i biciklista i vozač i mislim da većini biciklista nije jasno, a niti zakonodavcu da je često gotovo pa nemoguće videti bicikl koji se kreće preko prelaza sa 40-50 na sat, i tu je zapravo razlika između biciklista i pešaka. Dakle, nije problem da neko neće da propusti, nego jednostavno je ponekad vrlo problematično. Ja lično sam uvek da bicikl ima prednost, ali da se brzina uskladi, ne mora da se siđe sa bicikla, ali mora da bude sporija preko prelaza.
I na kraju bilo je situacija da me biciklst zamalo udari u zadnji deo automobila dok više manje stojim, ali misli da treba da nestanem i pokušavam da skrenem samo da bi prošao.
Limanac
Pedalica
Mnogo ljudi je apsolutno ubedjeno da biciklisti moraju silaziti sa bicikla kad prelaze put. To je istina samo u slucaju da se radi o pesackom prelazu. U ovom slucaju koji je naveden u clanku i u velikoj vecini ostalih prelaza u Novom Sadu, medjutim, imamo kombinovane pesako-biciklisticke prelaze. Nisu dobro obelezeni, i to je jasno. Ali to ne znaci da treba da se isterujete sa biciklistima kad ne sidju sa bicikla i ne guraju bicikl. To je obaveza biciklista samo ako se radi o pesackom prelazu, dok to nije slucaj sa kombinovanim prelazima.
Evo screenshota iz Pravilnika o saobracajnoj signalizaciji, koga je spreman da dokaze da nije zatucan nego zaista spreman i da nesto novo nauci. Tako da oni koji tvrde da bi biciklista najebao na sudu, u pravu su samo ako mogu da dokazu da se to desilo na iskljucivo pesackom, a ne kombinovanom pesacko-bici prelazu.
https://snipboard.io/05Tvr9.jpg
Nemanja
Goki
dule
Koliko lazi i gluposti je izneto u ovim komentarima ja ne mogu da verujem. Jbg, narod glup a uveren da je u pravu i da mu se stalno nanosi neka nepravda. Zato zivi kako zivi, bedno, i onda frustracije istresa na druge.
Elem, ukrstanja bici staze sa kolovozom u Novom Sadu ima na stotine, ako ne i hiljada. Samo nije jasno da ce problem stvoriti situacija gde u svim situacijama biciklista ima prednost a u JEDNOM JEDINOM slucaju to je automobil. Da uposte ne spominjemo cinjenicu da se pored bici staze nalazi pesacka staza, sto znaci da je prelaz kombinovani, pa u tom slucaju redosled prednosti je: pesak - vozilo - bicikl. Blagi uzas.
Za ove koji tvrde: propisi su propisi i treba ih postovati, a ko nije u stanju ne treba da se vozi. OK, ima smisla. Ali ajde da primenimo tu vasu logiku i na vozila i izvedemo sledeci misaoni eksperiment: Na tom istom kruznom toku uklonite znakove obrnuti trougao koji vozilima u kruznom toku daju prednost u odnosu na ona koja se ukljucuju. Sta mislite koliko ce vozaca postovati saobracajna pravila i propustati vozila koja ulaze? Blagi bog zna. Jedino sto je sigurno je da bi u roku od mesec dana bilo barem 10 saobracajki. Ali naravno da niko to nece uraditi, posto se to NE RADI. I samo to moze da podrzi.
Zasto vi podrzavate slicno, to samo vi znate.
Stevan
Vlada
Molio bih te da navedeš član ZOBS-a koji to propisuje, izgleda da su na Paragrafu greškom objavilo zakon bez tog člana. Unapred hvala!
Posmatrač
Детелинара
Mićo
Inače u promenadi parking na 2. spratu smerovi kretanja i znakovi su isto niđe veze.
Bojan
Da se biciklistima ostavi prednost, pola njih bi izletalo na put u punoj brzini jer možeš misliti, imaju prednost. Pošto su teško uočljivi, bili bi masovno gaženi.
Ovo pravilo je dakle u interesu biciklista, pogotovo onih najnenormalnijih, koji su malo na biciklističkoj, malo na putu, malo na pešačkom, pa malo dijagonalno kroz raskrsnicu...
Neko
Baruh
Ns
gunda
Vozač
Mile
Nikola
prepametni vozači
Bahati da gorih
Bojan
Zemlja čudesa
Bicikl je u zakonu definisan kao VOZILO i ne sme se kretati po trotoaru, kao što to nije dozvoljeno ni automobilima i kamionima.
deran
ccc
Liman
Pa samim ovim postavljanjem znaka se potvrđuje da biciklisti bez njega imaju prednost na prelazu. Što znači da svi vi indijanci koji ne stajete kršite propise na svim drugim prelazima sa stazom u gradu.
Bojan
Biciklista i vozac
Pera
Niste?
Vidi se. Inace ne biste tako olako napadali bicikliste.
Sav saobracaj u gradu je podredjen biciklistima (da, cak i pesaci imaju "manja" prava od biciklista).
I sve savrseno funkcionise.
Nema guzve.
Nema buke.
Brzo se putuje.
Nego smo mi navikli da nam je komforno u kolima, u kojima smo zasticeni vise od pesaka i biciklista.
Klima radi, svira muzikica, pa nam zivo puca Stojko za sve ostale.
Izuzetno je tesko u kolima nabosti kocnicu i/ili usporiti/stati i propustiti pesake i bicikliste, je l' da?
Samo da bismo stigli na konacno odrediste pukih minut i po ranije.
Kola su brza, brze ubrzavaju i logicno je da propuste sve sporije ucesnike u saobracaju, koji nemaju taj luksuz, uz dodatni bonus da ih sibaju vetar i kisa, przi Sunce, polivaju ih bare kroz koje prolaze kola, itd, itd...
I na kraju - bezbednije je da se kola zaustave i propuste bicikliste, nego obrnuto.
Jer je veca nezgoda ako kola udare bicklistu, nego ako biciklista udari kola.
Vlada
Osnovni prioritet gradskog saobraćaja treba da bude momentalno oduzimanje dozvola svima vama kojima biciklisti "voze 100 na sat".
Individue toliko nesposobne za procenu brzinu kojima se biciklisti magično stvaraju u vidnom polju ni u ludilu ne bi smele da budu za volanom.
Bob
Boris
Biciklista
Liman
Znači sad se gađamo i nekakvim fantastičnim kategorijama kao što je "mogućnost ubrzanja"... 99% biciklista prelazi raskrsnice brzinom izmeđi 10 i 20 km/h, svi oni kojima su to sulude brzine treba momentalno da vrate vozačku.
Новосађанин
1) Наводна „конфузија међу ученицима у саобраћају” је чиста флоскула. У саобраћају се поштују саобраћајна сигнализација и правила саобраћаја, ништа се не ради „на осећај” нити „по сећању”. Онај коме је поштовање горепоменутих „конфузно” представља опасност по себе и остале учеснике у саобраћају.
2) „Изазов успоравања и чекања да возила прођу”?! Молим? Господо, по том принципу функционише саобраћај у граду. Извињавамо се што још није измишљен вид копненог транспорта у граду који не подразумева успоравање и чекање. Нисте сами у граду, знате... „Фрустрирајућа и демотивишућа ситуација”?! Онај коме је чекање „фрустрирајуће и демотивишуће” врло вероватно ће након прве вожње бициклом одустати од тог превозног средства, будући да га на сваком кораку чекају семафори на којима мора да се заустави на црвеном светлу. Како фрустрирајуће...
„Бициклисти ће покушати да се убаце”... Ко свесно крши правила саобраћаја не треба да се чуди када се нађе у саобраћајној незгоди. Ово је бесрамна заштита оних који крше правила од стране „Иницијативе”.
3) „Повећан ризик од судара” присутан је на сваком прелазу бициклистичке стазе или пешачком прелазу уколико неко од учесника у саобраћају не поштује прописе. Баш из тог разлога постављен је знак...
4) Бициклисти немају универзално првенство пролаза, стога им исто не може бити ни „одузето”.
5) „Бици-свест” није нарушена.
D
deki
Ja lično stanem i pogledam vrlo dobro i levo i desno pred prelazom, i krenem ako nema nikoga, ali odjedanput, kao 100km/h proleti biciklista preko prelaza, skoro mi okrzne auto, sreća što ga ne udarim, za kog nemam pojma odakle sa takvom brzinom pojavio, a pojavio se brže nego što se moje oko vratilo sa zveranja okolo da li nekoga imam da propustim + ubacivanje u prvu brzinu + lagano davanje gasa.
Za njih je to "boli me q", za vozače frustracija, a vozači su i klinka od 18 godina, i momak od 30, i magup od 45, i penzioner od 58, i sve se tresu od besa i revolta, dok biciklita proleće pred njima, sa telefonom u rukama i slušalicama u ušima.
Mislim da nije bio problem dok su pre 20 godina postojali "poni" biciklovi i sl, slep i retardiran ih je mogao na vreme uočiti i propustiti, ali ovi sada, sa bajsovma kakvi su, brži su od skutera 50 kubika, i svakog vozača dovode na ivicu besa i odgovornosti.
Verovatno kada ih 100 bud pokošeno a 100 vozača u pritvoru, praviće se prtest, peticija i promena zakona.
E, da, iste takve "100 na sat" bajsove voze i "napolju", ali ne prave problema vozačima, niti vozači njima, postoji kultura, red i razumevanje, ovde samo bezobrazluk i bahatost, a onda rasprava o prvesntvu i ko koga treba.
Razmislite, i zapamtite.
Uh
cole
Vlada
Ja, koji i bicikl vozim, prvi kažem da su biciklisti jako bahati u saobraćaju.
Ovaj znak apsolutno ima smisla i treba svuda tako da bude postavljen!
zezate se...
objektivno
Ostali navedeni "razlozi" su "mlaćenje slame", predstavljaju "priču" i iživljavanje biciklista, potencijalno ugrožavajući ostale učesnike u saobraćaju
bro
Ne navijam ja ni za jedno ali misim da cak i nije bezbedno da biciklista moze tek tako da uleti na pesacki prelaz misleci da ima prednost jer ko ce ga na vreme skapirati, pesak je ipak druga prica.
e
smejurija
Baška što su stavili znak sa leve strane umesto kako propis nalaže ISKLJUČIVO sa desne.
Teška je trka između nesposobne vlasti i bahatih biciklista ko je veća b****a.
Biciklista
To je pravilo u Švedskoj.
Na taj način imaju prava pešaka i ne koriste svoju "mogućnost ubrzanja" za uletanje pod točkove.
Ima mnogo bahatih vozača ali jednaka količina bahatih biciklista koji zloupotrebljavaju svoj status slabijeg učesnika u saobraćaju.
Brane
RL
Jacovitti
Na pešačkom prelazu biciklist nema prednost ako vozi bajs. Samo ako ga gura pored sebe, onda se tretira kao pešak i ima prednost na pešačkom. Tada se tretira kao pešak, a to podrazumeva sasvim druga pravila.
Uostalom probajte. Sruše li vas sa bajsa na pešačkom i dođete li do suda - vi ste krivi.
noname
Vlada
PoP
Jaja
Robot
Nikola
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H